همیشه انتخابات که نزدیک می‌شه، پر از شور و حال می‌شم و احساس تکلیف و حس خوب جنب و جوش و فعالیت و اثرگذاری و نقش‌گذاری(هم تو سرنوشت کشور با رای خودم و هم تبلیغ گفتمان و نیازهای کشور و معیارها و ملاک‌های اصلح)

کلا فصل انتخابات با وجود نگرانی‌ها و دلهره‌هاش خیلی قشنگه. البته این حس و حال فقط به همون چند روز تبلیغات و یا اصلا ثبت نام نامزدهای احتمالی و میام نمیام‌ها برنمی‌گرده؛ بلکه خیلی زودتر و با آغاز تحرکات و اقدامات افراد سیاسی مطرح و غیرمطرح در کشور، حس و وظیفه تحقیق و بررسی صلاحیت‌ها شروع می‌شه و حسابی هم آدمو درگیر می‌کنه.

 

تا جایی که یادمه اولین انتخابات مهمی که شرکت کردم سال هشتاد و چهار بود؛من همدان، دانشگاه بودم و دور از خانواده و کاملا داخل تبلیغات نامزدها؛ و چقدر برام لذت‌بخش بود تحقیق در مورد نامزدها و مطالعه و صحبت در مورد افکار و عقاید و عملکردها و به نتیجه رسیدن و ...

سال 88 هم که از پاییز سال قبلش، فضا خیلی زودتر تو جامعه سیاسی شده بود و هر روز باید پیگیر اخبار می‌بودیم و یه پامون باید مدام تو رسانه‌ها بود و تا خود ایام انتخابات که دیگه اوج فعالیت‌ها بود و یادمه روزهایی که از کله سحرتا دیروقت شب در حال فعالیت بودیم و بعد هم که فتنه 88 و زور زدن‌های فراوان دشمن و ضدانقلاب و بالاخره ماجرا ختم شد به روز بزرگ و زیبای 9 دی.

بالاخره اون ایام گذشت و گذشت تا رسیدیم به لحظه تحویل سال 92 و شنیدن حرفای واقعا در و گوهر حضرت ماه در آغازین لحظه‌های سال نو. ب‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍ع‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍له، اسم قشنگ حماسه سیاسی و حماسه اقتضادی و حس قشنگ فول انرژی شدن و حس سنگینی تکلیف  رو دوشمون.

اصلا حماسه یعنی چی؟ حتی موقع ادای این کلمه احساس می‌کنم باید به شکل خاص بیان شه. به شکل حماسی.کار به معنای لغویش ندارم؛ حماسه یعنی یه کار بسیار اثرگذار و خیره‌کننده. کاری که کارستون باشه به قول قدیمیا. کاری که حال دشمنو بگیره و دشمنو مأیوس کنه و برای کشور هم ارمغان عزت داشته باشه، عزت همه جانبه، هم در زمینه اقتصاد و اقتدار و روابط خارجی و... اصلا به نظر من حماسه رو تو قالب کلمات نمی‌شه تفسیر کرد، بلکه باید با عمل تفسیرش کرد.

 

قراره ایشاللا کمتر از  یه ماه دیگه حماسه به پا کنیم. هم حماسه حضور؛ حضور حداکثری و  پرشور و هم حماسه انتخاب.انتخاب فرد اصلح. اصلح بین این همه نامزد احتمالی. نامزدهای گروه‌های مختلف و با سلائق و رفتار سیاسی و غیرسیاسی مختلف. و البته حماسه به نظرم باید تو همین ایام و تو رفتارهای تبلیغاتی ما و تو اقناع افراد و تو ستاد افراد مختلف و نحوه تبلیغات و ستاد رفتن‌ها و همه فعالیت‌های تبلیغمون هم باشه. و البته وقتی یک سال به اسم حماسه نام‌گذاری شده، باید در کل سال حواسمون به این کلمه پربار و پرمعنی باشه و البته به قول خود حضرت امام خامنه‌ای، پیام‌های نوروزی و اسامی سال‌ها نباید فقط منحصر به همون سال باشه.بلکه این اسامی راهگشای حتی سال‌های بعد هم باید باشند.

ان شاءالله از این به بعد بیشتر راجع به این حماسه بزرگ سیاسی که قراره توسط ملت ایران آفریده بشه، می‌نویسم.

 

____________

راستی این روزا هم صبح که از خواب پا می‌شم، بعد نماز؛ و هم شبا موقع خواب بیشتر از همیشه یاد امام زمان و غربتش و فرجش می‌کنم و هم یاد امام عزیزم؛ امام غریبم، امام خامنه‌ای و علاوه بر دعا برای درخشان بودن سرنوشت این انتخابات و خلق شدن یه حماسه دشمن له کن و خداشادکن، دعای مخصوص می‌کنم برای خود حضرت ماه که خدایا رهبر عزیزمون رو برامون حفظ کن و بهش سلامتی روزافزون بده و به ما هم توفیق اطاعت بیشتر و عملی‌تر از توصیه‌هاش.






برچسب ها : حماسه سیاسی  ,